تازه های عمران و معماری

تازه های عمران و معماری
بروزترین مطالب مهندسی عمران و معماری
نويسندگان
آخرين مطالب
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان تازه های عمران و معماری و آدرس omrannews.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





منبع : جزوات درسی مهندسی عمران
جزوه بتن پیش تنیده
 

نقل قول:

استفاده از بتن پیش تنیده به جای استفاده از بتن مسلح به علت مزایای بتن پیش تنیده از بحث های نسبتا جدیده که متاسفانه وارد سرفصل های کارشاناسی مهندسی عمران نشده و همچنین در ایران آئین نامه  کاملی برای استفاده از بتن پیش تنیده طراحی و به چاپ نرسیده و مهندسان مجبورند برای استفاده از بتن پیش تنیده از آئین نامه هایی همچون

( BS (BS8110 , BS5400  و ACI 318 استفاده کنند.

همین طور که میدونید بتن تنش کششی رو تحمل نمیکنه و برای رفع این نقص  باید بتن رو یا با میلگرد های کششی مسلح کرد و یا میشه بتن رو پیش تنیده کرد حالا پیش تنیدگی چیه پیش تنیدگی یعنی ایجاد یک تنش فشاری بوسیله ی کابل های فولادی با مقاومت بالا (با  کشیدن کابل به روش های شیمیایی مکانیکی و حرارتی و رها کردن اون بعد از رسیدن بتن به مقاومت لازم  (روش پیش کشیدگی)) (و یا ایجاد تنش فشاری بعد از رسیدن بتن به مقاومت لازم (روش پس کشیدگی) ) به اندازه ی حداکثر تنش کششی که قرار است به سازه وارد شود تا تنش کششی خنثی شود و ضعف کششی بتن برطرف بشه .

استفاده از روش پیش تنیدگی برای رفع ضعف کششی بتن مزایایی چون کاهش وزن سازه و هزینه های اقتصادی به علت کاهش قابل ملاحطه استفاده از بتن و میلگرد ،کاهش ضخامت دال ها و ابعاد ستون ها و تیر ها و کاهش ستون ها و در نتیجه افزایش فضای مفید برای سازه داره  که نمیشه به این راحتی از بتن پیش تنیده گذشت.

در این پست براتون 3 جزوه در مورد بتن پیش تنده تهیه کردم که جزوه اول از دکتر بهرویان هست که در اون توضیحات تقریبا کاملی در باره بتن پیش تنیده و روش های اجرای اون داده شده . جزوه دوم  در واقع یک مقاله درباره طراحی بهینه تیرهای بتن پیشتنیده از دکتر ایرج محمودزاده کنی 1، مهدی حیدری وند رضا قلی قشلاقی و جزوه سوم که در واقع یک کتاب کامل درباره بتن پیش تنیده برای مهندسین حرفه ایه (کتاب سنگینیه و بیشتز برای دانشجویان کارشناسی ارشد و مهندسین حرفه ای کاربرد داره )  از دکتر محمود زاده است امیدوارم مورد استفاده واقع بشن.


 

لینکهای دانلود:

پسورد : www.civil-booklet.blogsky.com

                 دانلود جزوه بتن پیش تنیده اول از دکتر بهرویان

                 دانلود جزوه بتن پیش تنیده دوم از دکتر ایرج محمودزاده کنی

 

منبع:         civilz.com

       

 

 

 



نظرات شما عزیزان:

پریسا
ساعت21:25---14 فروردين 1391
بیخیال بابا تو خوده بتن موندیم چه برسه به پیش تنیدش جزوه رو خوندم 6 ساعت هنگیدم
پاسخ: خب دیگه اول باید بتن 1و 2 فول باشی بعدا اینو بخونی


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





: مرتبه
[ شنبه 12 فروردين 1391برچسب:, ] [ 20:5 ] [ علی رحیم پور ]
درباره وبلاگ

سلام به وبلاگ خودتون خوش آمدید هدفم از ایجاد این وبلاگ تبادل اطلاعاته و حاضر به هر نوع همکاری در زمینه ی رشته عمران هستم.لطفا با نظرات و پیشنهاداتتون بنده رو در اداره ی این وبلاگ یاری کنید. Hi, welcome to your blog, Goal of creating this blog is to share information. I am ready to any cooperation in the field of Civil, Please help me with your comments and suggestions to manage this blog.
امکانات وب